5. Keeping in touch with the Dutch - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van stefaniewarburton - WaarBenJij.nu 5. Keeping in touch with the Dutch - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van stefaniewarburton - WaarBenJij.nu

5. Keeping in touch with the Dutch

21 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Zaterdag 21 september 2013 (!!)
Beter laat dan nooit wil ik proberen 2012 in kaart te brengen!
Ik begon 2012 meteen met het bij de hoorns vatten van 1 van mijn goede voornemens: nog maar weer een Parenting Cursus! Britt en Liv naderen met rasse schreden de gevreesde pubertijdsjaren dus ik besloot (voor de 2e keer) een poging te wagen met wapen arsenaal te verbreden… Een Gordon cursus deze keer, gegeven door een Nederlandse dame uit Virginia Waters. Hierover wil ik verder alleen mededelen dat ik nu in theorie heel goed weet hoe het moet…

Ook werd ik bevangen door het in Engeland heersende Juice virus. Nieuwe detox/dieet methode waarbij je 7 dagen lang alleen verse zelf geperste sappen drinkt. Beviel goed! En ik viel inderdaad, zoals beloofd ‘7 pounds in 7 days’ af (7 pounds = 3.2 kilo).
De voorbereidingen voor Party for the Planet gingen weer van start. Dit jaar nam ik veel van de admin/marketing taken over van Jayne die terugkeerde naar de US. Daarbij was ik ook verantwoordelijk voor de Charity groepen.
Mijn boekclub, waar Allan’s vrouw Lisa in zit, groeide samen met hun aanhang dit jaar uit tot een TOP vriendenclub met wie we vele avonden hebben doorgebracht. Zoals een ‘When Sushi met Haggis Night’, waarbij de dames Sushi les kregen en we aansluitend met de mannen erbij een echte Schotse Burns Night vierden, met gedichten, Haggis (jakkie!) en heul veul drank ;-)
Later in het jaar ook nog een’ Great Gatsby Night’ (omdat we dat boek niet hadden gelezen ;-), waarbij iedereen in jaren 20 stijl verkleed was. Wel lazen we (uiteraard) Fifty Shades of Grey, alleen deden we daar geen thema avond bij, hahahaha.
De ski vakantie werd ook met een deel van de boekclub doorgebracht, de Henry’s en de Scott-Scenna's. We kozen Verbier, Zwitserland, als bestemming en het was heerlijk om weer op de latten te staan. Beide dames skide niet dus ik was de hele dag met de mannen op stap. Heerlijk gekaasfondued en geracletted en het was prima weer de hele week.
Na het overlijden van pa had ik ma beloofd dat we elkaar zeker 1 x er maand zouden zien. Dus ik ben veel in Nederland geweest net als in 2011. Vaak was er dan ook tijd om even een avondje met mijn vriendinnetjes door te brengen, altijd zo fijn.

Liv vierde haar 11e verjaardag met een Lasergame/Bowling feestje en Britt het weekend erna met een erg leuk Beestenfeest, waarbij ze in 4 teams van 4 (Badgers, Wolven, Konijnen en Vossen) allerlei opdrachten moesten doen. Gewoon thuis, dus dat kan ook nog met een tiener ;-)

Het weekend van 24-25 maart kwamen Karin, Maurice, Jac en Daan naar Esher en gingen we heerlijk uit in London, bij de Kensington Roofgardens.
De Paasvakantie brachten we door in de US of A. Was echt op aandringen van de kinderen, want van Simon en mij hoefden het niet zo… Maar het was een TOP vakantie! We begonnen met een week in Florida. Het begon al leuk omdat we een upgrade kregen naar een ander (veeel beter!) hotel, want het eerste was overboekt, mazzeltje ;-). De eerste dag ‘deden' we Universal Studios EN Adventure World, beetje veel maar we namen een Fastpass, dus we hoefden niet lang in de rij te staan. Toen een dagje lekker bij de pool in het hotel. De derde dag ging Simon een dagje golfen en Britt, Liv en ik gingen op een Western Adventure… Koeien opdrijven te paard op een echte farm! Zo gaaf! Echt heel leuk om te doen met de meiden. Alleen kon ik de volgende dag echt geen stap meer verzetten van de spierpijn en was ik bont en blauw van het gehobbel in dat enorme Western style zadel! Dus weer een pool dagje ingelast! Alhoewel Britt en Liv Simon wel zo ver wisten te krijgen dat hij ze nog naar een andere manage meenam om 1.5 uur te rijden. Laatste dag naar Busch Gardens, ook een mooi pretpark.
Tweede week waren we bij Hannah’s familie in Sparta, New Jersey. John nam ons allemaal mee naar een NBA game, heel gaaf om een keer mee te maken! Echt een spectakel! Ook hadden Monica en John aangeboden 2 nachten op de kids te passen, zodat Simon en ik New York City in konden. Heerlijke stad!
En op weg naar huis kregen we als klap op de vuurpijl nog een upgrade naar Business class…. Salig met een grote S!

Omdat onze licht gestoorde kat Charlie er steeds vreemdere toilet gewoontes op na ging houden, hebben we in April een heuse kattenfluistereaar ingeschakeld… Nee, serieus! Da’s geen grapje! Moet zeggen: het hielp wel wat... Voornamelijk omdat ze en-passant vroeg: Heb je de kattebak weleens zonder die deksel geprobeerd? En dat hielp! Hij pieste in ieder geval weer IN de bak, maar poepen deed hij nog steeds het liefst HOOG! Dus … OP de snooker tafel! Advies van de fluisterdame: zet de bak op de snooker tafel! Voila, kat poept IN de bak OP de snooker tafel En LEUK dat het staat! Zo’n kattebak op je snooker tafel! Schiet mij maar lek! Maar goed, alles beter dan de hele dag pies en poep ruimen ;-)

Britt en Liv mochten als 5th graders dit jaar voor het eerst mee doen met de Middle School teams en de laatste term zaten ze in het Track and Field team. Iedere dinsdag en donderdag na school trainen en regelmatig een wedstrijd tegen een andere locale Internationale school. Wel erg laat thuis na zo’n uit wedstrijd, hoor, en dan dus nog huiswerk moeten doen! Pittig jaar was het op school!
Dit jaar viel de laatste school week samen met de Flipside Dance dress rehearsals en de shows waren op zaterdag 16 juni. Beetje veel van het goede want zo’n laatste week is er altijd veel te doen op een internationale school. Vertrekkende families willen graag nog een afscheidje doen enzo. Zo ook de familie Sebrechts, mijn vriendinnetje Ambria en Britt en Livs goede vriendinnen Emma en Carlijn gingen vertrekken naar Houston, snif snif! Juni als altijd een rottige maand in het leven van een expat… heel veel afscheid nemen!

Vanwege de Olympische Spelen in London hadden we deze zomer maar liefst 10 weken te vullen in plaats van 9, dus snel van start maar!
Britt en Liv gingen de eerste week weer kamperen met Jayne en Richard, vaste prik en altijd een hele fijne start van de vakantie voor de kids en voor moeders.
De 3e week van de vakantie gingen 3 generaties vrouwen naar Corfu! Mijn moeder, Britt, Liv en ik. Dat was een super geslaagde week! Britt en Liv konden lekker aan rommelen, 2 moeders lekker boekje lezen aan het zwembad bij de 2 tweepersoons appartementjes, geadopteerd zwerfkatje erbij, meiden nog paardgereden, Britt en Liv haalden ‘s ochtends het ontbijtje en iedere middag en avond lekker uiteten en een spelletje Rummikub doen.
De week aansluitend was er weer ponykamp met Defne in Schagen.
Weekje thuis.
En hopla, weer twee weken naar Zuid Frankrijk! Eerst een week Biot, onze laatste week ooit! Want het huis stond inmiddels te koop. En nog een weekje in ons favoriete hotelletje in Juan les Pins. Mooie jaren daar gehad, maar ook leuk om volgend jaar weereens iets nieuws te gaan ontdekken.
Toen weer naar huis en Marion, Demi en Joey kwamen weer gezellig langs. We gingen naar het Chelsea Stadium, heel leuke tour daar gedaan. Joey droeg vol trots zijn Ajax shirt en kreeg daar veel (positief) commentaar op! Ajax heeft per slot van rekening al 3 gouden sterren en Chelsea had pas net zijn eerste ster in the Premier league binnen! We gingen naar Chessington en als klap op de vuurpijl naar Jessie J op Sandown Park! Top week.
Nog een weekje naar Nederland.
En de laatste week kwamen Britt’s vriendinnetje Mare (uit Geneve, maar nu weer terug in Nederland) en de familie Transier. De 4 meiden deden Flipside kamp.
28 Augustus begon school weer! Ik had er best tegenop gezien, maar ik denk dat we best zouden kunnen wennen aan 10 weken zomervakantie ;-)

Voor het nieuwe schooljaar had ik afstand gedaan van het voorzitterschap voor de Trunk or Treat committee, maar ik zat nog wel in de commissie (hoofd decoraties), dit omdat ik het voorzitterschap voor Party for the Planet later in het jaar zou gaan overnemen van Allan!
Verder deed ik nog steeds mijn ochtendje receptioniste spelen bij Wildlife Aid en penningmeesteren voor de Nederlandse school. En voor het tweede jaar in de PSO, nu als 6th Grade Liaison. En als enige terugkerende liaison van de 7, kreeg ik uiteraard de lead-role in mijn schoenen geschoven! Moet echt eens leren ‘nee’ te zeggen ;-)

Liv wilde dit jaar heel graag het hockey weer oppakken, dus zij werd lid van Surbiton Hockey Club. Een van de grootste clubs van Engeland die ook goed presteert in de landelijk competitie. Ze hebben 2 kunstgrasvelden…. ;-) Hockey is duidelijk niet zo groot als in Nederland waar ieder zichzelf respecterend dorp een hockeyclub heeft met minstens 2 kunstgrasvelden!!
Het is ook erg vrijblijvend. Welliswaar iedere donderdagavond 1.5 uur trainen maar je krijgt voor het weekend een mailtje waarin je aan moet geven of je zondags kan spelen. Als er genoeg gegadigden zijn, regelen ze een partijtje…! Dus helemaal geen competitie voor 11 jarigen! Ondanks dat ze samen met een ander Nederlands meisje van school lid was geworden, kwamen ze niet in hetzelfde team terecht, maar Liv had er desalnietemin veel plezier in.
Britt ging samen met Laura naast het hiphoppen ook nog Jazz dansen bij Flipside. En om alles rond te breien, heb ik moeten lullen als Brugman om de meiden in een hogere Hiphop groep te krijgen. Waar ze het overigens het hele jaar prima in hebben gedaan!

Paardrijden is en blijft nog altijd nummer 1 en dankzij de goede instructors bij Lower Farm Stables maakten beide meiden weer goede vorderingen. En daarbij speelden Britt en Liv ook nog de hele eerste term in het Middle School Volleyball team… Hoe bedoel je, druk schema??

We vierden extra vroeg Sinterklaas dit jaar, al op 17 November! Maar in Engeland gaat dat gewoon een beetje anders en Joep vond het allemaal best, als hij zijn kadootjes maar kreeg ;-)

15 December vertrokken we naar Australie! Het was alweer 5 jaar geleden dat we daar waren. Inmiddels is Martin natuurlijk overleden, moest Diane haar mooie huis uit om de kosten te drukken en heeft Diane voor de tweede keer de strijd aan moeten gaan tegen borstkanker. Dus een bezoek was long overdue!
We vermaakten ons prima in en rond het huis, hebben nog een hond gerescued en Tracey, Jason, Laura aen Nick kwamen nog langs, want Jason en Tracey komen alletwee uit plaatsjes vlak bij waar Diane nu woont ! En waren daar op familie bezoek.
Op Boxing Day vlogen we met Diane en schoonmoeders door naar Port Douglas, & Great Barrier Reef. Wat een absolute heerlijkheid! Britt en Liv genoten van het zwemmen, het snorkelen en van een wandeling met uitleg van een Aboriginal gids. Port Douglas is flink toeristisch maar wel op een leuke manier. Oud en Nieuw vierden we met de Grants!
En voila, dat was weer een jaar uit het leven van de familie Warburton ;-)