4.Keeping in touch with the Dutch - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van stefaniewarburton - WaarBenJij.nu 4.Keeping in touch with the Dutch - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van stefaniewarburton - WaarBenJij.nu

4.Keeping in touch with the Dutch

Door: Stefanie

29 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Hier volgt het verslag van het tweede deel van 2011!
Op donderdag 16 juni togen we weer met een aantal Nederlandse dames naar Ladies Day op Ascot. Beetje celebrities spotten, kijken en bekeken worden en het is nu eenmaal leuk om je weereens lekker op te tutten ;-).
De dag erna was de laatste schooldag en werd ik weer een dagje ouder. Niet zo’n groot feest als vorig jaar, maar de hele dag en avond gezellige aanloop en ma was er ook.
Zondags open dag van Wildlife Aid. Mensen uit de hele UK, maar ook verschillende Nederlandse gezinnen komen daarvoor special naar Leatherhead omdat het de enige dag per jaar is dat bezoekers worden toegelaten. Iedereen kent het centrum van de Wildlife SOS uitzendingen op Animal Planet en wil daarom graag een kijkje achter de schermen nemen. Wat volgens mij enorm tegenvalt, want het is maar een kleinbehuisde, armoedige en vooral stinkende bedoening!
Britt en Liv gingen de tweede week van de vakantie kamperen met Jayne en Richard in Cornwall en ik had die week gepland om eens een grondige opruimactie thuis te ondernemen. En ik moet zeggen, die was zeeer geslaagd. Kamer voor kamer, kast voor kast, la voor la, heb ik alles binnenste buiten gekeerd! Echt heeeerlijk puin geruimd! Met zakken te gelijk ging het de deur uit, totaal zeker 20 (!!!) vuilniszakken vol naar de dump gebracht! Ook naar veel naar de charity shop en gerecycled natuurlijk, zeeer bevredigend!
Op dinsdag 5 juli zijn Brit, Liv en ik naar Nederland gereden. Woensdag naar Laren om Demi en Joey van school te halen Samen naar de kermis geweest. Die wordt echt steeds groter! Echt wel spectaculaire rides, zie foto. Vrijdags kwam Simon, geborreld bij Tabac en volgende dag naar de Chinese Leeuwenparade op de Nieuw Markt met Karin, Maurice en Bo. Zondag hebben we de meiden naar Schoorl gebracht voor een week ponykamp.
Het ponykamp was zeer geslaagd en Liv was erg blij haar vriendinnetje Defne uit Geneve weer in haar armen te kunnen sluiten.
27 Juli was er weer een Music Night at Sandown Park hier in Esher. Dit keer hadden ze Tom Jones uit de motteballen getrokken, geweldig!! Nee, echt, ik ben een enorme fan en heb zijn CD Reload echt jaren in de auto gehad! Lekker meegeblerd met Delila en What’s up Pussycat, super!
De 30ste vertrokken we naar Biot. Twee weken bij Karin en Maurice dit jaar. Wel echt (heel erg ECHT) de allerlaatste keer dat we dat k-stuk met de auto doen! Dan maar minder reut meeslepen, want het was echt weer afzien! Ook natuurlijk erg naief om te denken: “ Zwarte Zaterdag? Ach, zal wel meevallen…!”
Daarna alweer de negende en laatste week van de schoolvakantie en Britt en Liv gingen iedere dag op school naar een danskamp met al hun vriendinnetjes. Zelfs Hannah, die het aanstaande schooljaar niet meer zou terug komen, was er nog bij op de valreep, dus Liv was erg blij.
Ik begon het schooljaar maar weereens met een nog weer een nieuwe vrijwilligersklus, een positie in de PSO (Parent-School-Organization) deze keer. Ik ben langzamerhand zo’n irritante moeder die overal haar hand voor opsteekt en waarvan iedereen de naam weet omdat ze overal met d’r snufferd vooraan staat ;-). Maar goed, feit is dat er gewoon niet zo heel veel handen omhoog gaan als er mensen gezocht worden, en ik vind het nou eenmaal heerlijk om me overal tegenaan te bemoeien hahahaha.
Trunk or Treat ronde 2 ging ook meteen van start en omdat ik er nu wat relaxter in zat, heb ik er deze keer zelf ook meer van kunnen genieten. De feedback was enorm goed, dus dat is altijd leuk om te horen. Het weer was dit jaar erg mild en ik had een bijna geheel nieuwe top commissie om me te helpen, uiteraard.
Op 10 september trouwden Dany en Kev in Frankrijk en een heel groot deel van de familie Warburton was daar aanwezig, ook de Aussies, dus dat was erg leuk. Kleine Billie, het dochtertje van Simon’s nichtje, stal natuurlijk ook een beetje de show.
Begin October ging Simon met de mannen golfen op Ibiza. En zeilen en eten en drinken en gokken enzo…
Weekend erop mochten de meisjes naar Italie. Heerlijk! Erg mooi weer en zelfs een lekker kleurtje op gedaan aan het zwembad!
Sinterklaas vierden we weer hier, met Theo en Rita erbij deze keer, Sandra’s ouders.
Voor de kerst hebben we met z'n viertjes nog wat zon gepakt in Marrakech.
Kerstavond vierden we net een grote groep bij Allan en Lisa. Tweede kerstdag kwam ma naar de UK en zijn we naar de musical Wicked geweest. Voor Oud en Nieuw en tout famille weer terug naar Nederland. Lekker gefeest en geteppanyakied (is dat een woord?) op de Nieuw markt, kantoor Interall.
En zo sloten we 2011 heel wat leuker af dan het was begonnen... Alweer 1 jaar zonder pa...